MyShop

Geïntegreerd met Acumulus

Met de webwinkelsoftware van MyShop kan iedere online ondernemer zelf zijn webshop maken, voor zoveel producten als gewenst. Professioneel uitgevoerd, gemakkelijk te onderhouden en vorm te geven naar eigen smaak. Vanzelfsprekend met uitstekende ondersteuning en deskundig advies.


Eind 2016 heeft SIEL een gratis integratie met MyShop ingebouwd in het boekhoudpakket Acumulus. De integratie wordt gestart vanuit de MyShop app-store en dient tevens in Acumulus geactiveerd te worden. Hiermee wordt de boekhoudkundige verwerking van de orders uit MyShop voor gebruikers van Acumulus bijzonder eenvoudig.

U maakt de keuzes, Acumulus en MyShop doen de rest!


Configuratie en installatie

MyShop integreren met Acumulus gaat reuze makkelijk en bestaat uit 2 delen. U activeert Acumulus in de AppStore van MyShop en Activeert MyShop in Acumulus.


Binnen het Acumulus beheerscherm hoeft u enkel aan te geven onder welke voorwaarden de orders uit uw webwinkel geïmporteerd moeten worden.


U kunt vervolgens tot in detail aangeven op welke rekeningen en kostenplaatsen de door u gebruikte betaalmethoden overgezet dienen te worden.


Hieronder kunt u stap voor stap doorlezen hoe dit in zijn werk gaat.


Stap 1: Log in op de backoffice en open de MyShop AppStore
Via het dashboard in MyShop kunt u de MyShop AppStore raadplegen.


Stap 2: Zoek de Acumulus-app in de MyShop AppStore
U kunt bijvoorbeeld zoeken op Acumulus of via de categorie; Boekhouden de app eenvoudig terugvinden.


Stap 3: Activeer de applicatie
Open de applicatie en schakel deze in door de app te activeren.


Stap 4: Voer uw Acumulus contractcode in
In de app verschijnt na activatie een extra tabblad met instellingen. Hier dient u de contractcode van uw Acumulus administratie in te voeren.


Er zijn geen verdere stappen nodig binnen MyShop. U vervolgt het inregelen van de koppeling in Acumulus.


Stap 5: Log in in Acumulus en activeer de koppeling
U kunt de koppeling terug vinden via:Acumulus » Beheer »Integratie met andere software
Zoek het MyShop paneel op in de lijst en kies voor Confguratie starten


Stap 6: Open het instellingen-scherm
Na het starten van de configuratie verschijnt er een boven in het scherm een uitgeschakelde koppeling. Open het instellingen-scherm van uw koppeling door op het icoon onder; Wijzigen te klikken.


Stap 7: Het inrichten van de koppeling volgens uw eigen wensen
Na het openen van het configuratie-scherm komt u in een vragen-formulier terrecht. Hierin kunt u ondermeer aangeven welke kostenplaatsen en kostensoorten gebruikt moeten worden en welke regels het beste bij uw webwinkel passen. Sluit af door bovenin het scherm de koppeling te activeren en onderin het scherm voor Opslaan te kiezen.


Stap 8: Controleer of de koppeling actief is
Als alle stappen goed doorlopen zijn dan is de koppeling geactiveerd. In Acumulus geeft het groene status-icoon weer dat de koppeling is ingeschakeld.


Bij een correct ingesteld configuratiescherm zal Acumulus automatisch uw facturen importeren en/of bijwerken. Dit doet Acumulus gemiddeld elk uur. Het kan dus even duren voordat uw orders overgezet worden.

Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.