Handleiding Acumulus
Terug naar alle onderwerpenProjecten en urenregistratie
Activiteiten kunnen op uurbasis (of minuutbasis) worden bijgehouden in projecten. Om een project aan te maken:
- gaat u in het hoofdmenu naar Relaties;
- u zoekt de relatie waar u een project voor wilt aanmaken;
- in de meest rechter kolom (Projecten) klikt op u op het plusteken.
U ziet nu een scherm waarin de projecten staan vermeld die bij deze relatie zijn aangemaakt.
- Klik op de knop Project toevoegen links onderaan in het scherm;
- geef het project een naam (bijv. de projectnaam);
- en geef minimaal het uurtarief op.
Na het opslaan van het project, wordt deze zichtbaar in de lijst van projecten bij deze relatie.
- Klik op het betreffende project om het te openen.
U ziet nu de lijst met activiteiten die zijn toegevoegd aan het project.
- Klik op Product/activiteit toevoegen om een nieuwe activiteit te openen en op te slaan in het project.
Maak factuur ...
Wanneer u een factuur wilt maken voor de verrichte werkzaamheden, selecteert u de activiteiten die u wilt factureren. U kunt in de meest rechter kolom bijhouden welke activiteiten reeds zijn gefactureerd en met welke factuur.
- Klik vervolgens op de knop Maak factuur ... en het scherm Nieuwe factuur/offerte wordt geopend waarbij de relatie staat ingevuld alsook de activiteiten als factuurregels.
Bij het transporteren van de project-activiteiten naar de factuur, wordt het uurtarief gehanteerd dat u hebt opgegeven bij het aanmaken van het project.
Met geselecteerd...
Wanneer u een of meerdere activiteiten selecteert, kunt u daar in één keer een wijziging op toepassen voor:
- de status van de activiteit;
- de factuur waarmee de activiteiten zijn gefactureerd.
Een project voor uzelf
Wanneer u uw eigen activiteiten wilt bijhouden om bijvoorbeeld aan te tonen dat u aan het uren-criterium voldoet, maakt u een relatie aan met uw eigen naam om vervolgens een of meerdere projecten aan te maken, bijvoorbeeld:
- administratie;
- acquisitie;
- kennis & ontwikkeling.