Handleiding Acumulus

  •   Terug naar alle onderwerpen

    Projecten en urenregistratie


    Activiteiten kunnen op uurbasis (of minuutbasis) worden bijgehouden in projecten. Om een project aan te maken:

    • gaat u in het hoofdmenu naar Relaties;
    • u zoekt de relatie waar u een project voor wilt aanmaken;
    • in de meest rechter kolom (Projecten) klikt op u op het plusteken.

    U ziet nu een scherm waarin de projecten staan vermeld die bij deze relatie zijn aangemaakt.

    • Klik op de knop Project toevoegen links onderaan in het scherm;
    • geef het project een naam (bijv. de projectnaam);
    • en geef minimaal het uurtarief op.

    Na het opslaan van het project, wordt deze zichtbaar in de lijst van projecten bij deze relatie.

    • Klik op het betreffende project om het te openen.

    U ziet nu de lijst met activiteiten die zijn toegevoegd aan het project.

    • Klik op Product/activiteit toevoegen om een nieuwe activiteit te openen en op te slaan in het project.

     

    Maak factuur ...

    Wanneer u een factuur wilt maken voor de verrichte werkzaamheden, selecteert u de activiteiten die u wilt factureren. U kunt in de meest rechter kolom bijhouden welke activiteiten reeds zijn gefactureerd en met welke factuur.

    • Klik vervolgens op de knop Maak factuur ... en het scherm Nieuwe factuur/offerte wordt geopend waarbij de relatie staat ingevuld alsook de activiteiten als factuurregels.

    Bij het transporteren van de project-activiteiten naar de factuur, wordt het uurtarief gehanteerd dat u hebt opgegeven bij het aanmaken van het project.

     

    Met geselecteerd...

    Wanneer u een of meerdere activiteiten selecteert, kunt u daar in één keer een wijziging op toepassen voor:

    • de status van de activiteit;
    • de factuur waarmee de activiteiten zijn gefactureerd.

     

    Een project voor uzelf

    Wanneer u uw eigen activiteiten wilt bijhouden om bijvoorbeeld aan te tonen dat u aan het uren-criterium voldoet, maakt u een relatie aan met uw eigen naam om vervolgens een of meerdere projecten aan te maken, bijvoorbeeld:

    • administratie;
    • acquisitie;
    • kennis & ontwikkeling.